tisdag, november 04, 2008

Nu ska du få för gammal ost

Jag erkänner villigt att jag har en viss bakteriefobi och en liten del städnoja. Notera att jag inte LIDER av den, jag bara har den.

  • Gamla diskborstar. Speciellt när det har fastnat oidentifierbart klägg i den. Är det gröt? Är det gammal curry? Nej, det är en gammal makaron.
  • Disktrasor. Vrid ur häng upp. Vrid ur häng upp. Den ska inte lukta gammal mormor.
  • Handfat marmorerat av torkad tandkräm. Kanske med någon matrest i. Fattar personligen inte hur den hamnar där. Finns aldrig när jag bor själv.
  • Ledstänger, offentliga dörrhandtag. Inget uppseendeväckande med det. Dock inte tunnelbanesäten. Däremot känns det äckligt att sitta i min säng med byxbaken som har touchat annat under dagen.
  • Påsen som jag haft min matlåda i. Luktar underligt. Slängs alltid eller föds på nytt till soppåse. Återanvänds sällan, men jag har börjat jobba på det.
  • Grus på golv. Smulor på golv. Hårstrån på golv. Speciellt i badrummet. Dammsuger ofta.
  • Gammal mat. Gamla burkar i kylskåpet. När det immar på burken. Ser misstänkt gammalt ut. Slänges omedelbart. Men har även här börjat bearbeta.
  • Ost. Luktar alltid. Dör i papperskorgen vid minsta misstänksamhet.

…och så vidare i all oändlighet. Men jag lider icket.

1 kommentar:

Ludwig sa...

Det där är bara hälsosamt Linnea!