tisdag, november 11, 2008

Bakom mina solglasögon

I bitterheten över att aldrig ha hittat ett par solglasögon som passar just mig och mitt tydligen udda lilla lilla ansikte samlar jag på mig andras udda sätt att bära dem. Ruvar bakom tegelhörnen och smygkikar. Skrattar sen hela vägen till solglasögonbutiken när jag tänker på vad jag har sett:

  • I pannan. Alltså I PANNAN. Inte i håret. Rakt på pannrynkorna har vissa sina solglajjer. Som pappa till exempel. Sakta, sakta glider de med svetten ner mot ögonbrynen. Envist flyttar personen upp dem till rynkorna igen. Sakta, sakta glider de åter söderut. Och så upp igen.
  • Under hakan. Hängandes i öronen. Men ändå nere under hakan. Som en tillfällighet?
  • I nacken. I nacken. Smaka på den: i nacken. Haha. Why God, WHY?!

Människor med sina lustigheter.

Inga kommentarer: