tisdag, november 04, 2008

Hos fru Fortuna


Är ju helfrälst på allt okult. Spådde mig under 10 stressiga minuter i lördags. Resultat:

  • Har det lite rörigt just nu. Tack, jag vet. Dessutom har nog de flesta som söker upp en spåkärring "lite rörigt just nu".
  • En man dyker upp inom ett år. Trevligt. Och han verkar vara idealmannen, generös, intellektuell, ärlig, pratsam och - ensamstående. Kan det bli bättre? En singelkille! Bra. Jag träffar honom ute i verkligheten, bara att lägga ner Spraydate.
  • "Back to nature" ska jag. Bara att hålla med. Bonnjänta i själ och hjärta. Med en smula city.
  • Jag jobbar med vård. Nej. Här försökte hon slingra sig. Snackade om att journalistik visst kunde vara vård. Nej du.
  • Inom en snar framtid blir det en längre resa till en väninna som saknar mig. Och jag henne. Varför ska man alltid på en längre resa enligt spåtanterna? Har ingen väninna som bor långt borta. Men träffar gärna en att utnyttja för gratis boende.
  • Jag ska ta upp musiken igen. Ja.
  • Har en talang för foto, det bör jag också utveckla. Okej, ja.
  • Inom 3-4 månader ska jag flytta. I stressen glömde jag fråga vart. Tillbaka hem? Permanent till Stockholm? Sliter fortfarande mitt hår.
  • Ett av mina framtida jobb kommer att vara översättare. Av textremsor på Tv. Hm. Hmm.
Är numera lugn i själen. Pju.

1 kommentar:

Anonym sa...

Längre resa: Stockholm - Umeå (ca 70 mil) Långt enligt mig

Väninna: Jag!

Saknar dig: Jag!