fredag, oktober 31, 2008

Facebook-status ingen status

Åh, jag vrider mig lite för mig själv här i ensamheten på kontoret. Så mycket meningslösheter folk skriver i sin status på facebook. Jag med. Alldeles nyss skrev jag:

"... jobbar en stund till sedan freedom."

Varför skrev jag det? Vad vill jag säga med det? Vem bryr sig om att jag jobbar en stund till för att sedan ta helg? Vad vill du säga med det du skriver i din status? Vem bryr sig om du:

"...har en stressig dag!"
"... har träningsvärk från igår"
"... är trött som f-n"
"... äter fiskbullar och potatismos..."

Vad vill vi ha för reaktioner? Sympati? Uppmuntrande hejjarop? Starta en intressant konversation om fiskbullar?

Så mycket meningslöst dravvel, babbel, gojja som vi av någon anledning vill basunera ut till omvärlden. Antar att vi vill sätta vårt avtryck på verkligheten eller något.

Snart ska jag uppdatera min status med: "... är fri för idag! Fredag, tjoho!" Det låter glatt och trevligt.

Inga kommentarer: